23 Ağustos 2014 Cumartesi

31 gün 31 tasarım - 15. gün: Narin desen / 31 day challenge – Day 15: Delicate print

Kelebek / Butterfly nail art (Stamping nail art)

(For English please scroll down and click the “Read in English” button at the end of this post.”)


Herkese merhabalar,  
                   
Bugünün 31 gün 31 tasarım konusu Narin desen. Oturup düşünmem gerekti bu konu için ne yapabilirim diye. Sonunda narin kelebekleri tırnaklarıma misafir etmeye karar verdim. Ve hemen aklıma geçenlerde aldığım Essence damga setim geldi. Kısa bir süre önce Essence’in Damga Seti’ni aldığımdan ve kullanmak için sabırsızlandığımdan bahsetmiştim hatırlarsanız. (Kaçırdıysanız yazısı şurada.) İşte oradaki kelebek kalıbını kullanarak bugünkü tasarımımı oluşturdum. Bakalım beğenecek misiniz?



Hemen yapılışına geçiyorum:


1. Tüm tırnaklarımızı açık renk bir oje ile boyuyoruz. Ben yine Essence’ten yeni aldığım Floral Grunge serisinin Pearl isimli ojesini kullandım. (Bu oje fotoğrafta belli olmasa da içinde çok şık inci pırıltıları olan beyaz bir oje. Ancak, kolay opak olmayan bir oje. O yüzden ben 3 kat uyguladım.) Siz dilerseniz gökyüzünü temsil etmesi açısından çok açık mavi bir rengi de tercih edebilirsiniz.

2. ve 3. Çimleri yapmak için iki farklı yeşil tonu ve sarı ojeyi yanyana damlatıp, Flormar’dan aldığım Nail art Fırça seti (buraya yazının linki verilecek) ’ndeki yelpaze fırça ile yukarıdan tırnak uçlarıma doğru uyguladım. 



Birkaç ipucu:


* Yelpaze fırçayı işleme başlamadan önce suyla hafif ıslatırsanız aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi çizgi çizgi ayrılır. Daha güzel bir sonuç elde etmeniz için denemenizi tavsiye ederim.
* Ayrıca yine tırnağınıza uygulamadan önce bir kağıt üstüne uygulamayı deneyin derim. Böylece hoşunuza gitmeyen bir sonuçla karşılaşırsanız baz renginizi de silmek sorunda kalmazsınız ;)
* Bir de fırçaya ojeyi az az alarak uygulamak daha güvenli ilerlemenize yardımcı olur.

Çimlerimiz kuruduktan sonra damga işlemine geçebiliriz.

Tırnaklara damga nasıl uygulanır?

Ne yazık ki bu kısımda fotoğraf çekmeyi unutmuşum, ağlayabilirim şuan =( Ama damga setinin üstündeki fotoğraftan da faydalanarak adım adım anlatmaya çalışacağım. (Kullandığım desen kalıbının ve damga yapılış aşamalarının görüntülerini şuradaki yazımda bulabilirsiniz.)

Öncelikle, üzerindeki jelatini çıkarıp kullanıma hazırlıyoruz kalıbımızı. Bu arada damga işlemine başlamadan önce kullandığınız yüzeye atılabilecek bir şey (eski dergi, gazete, vb.) yaymanızı tavsiye ederim çünkü sıyırma işlemi sırasında oje alt zemine mutlaka bulaşıyor. Tedbiri elden bırakmamak lazım.

1. Kalıpta kullanmak istediğimiz resmin üstüne dilediğimiz ojeyi sürüyoruz. (Dilediğiniz derken opak olabilme özelliği en yüksek olanları tercih etmek ve tırnağa uygulamadan önce mutlaka başka bir yerde denemek lazım çünkü her oje aynı başarıyı göstermiyor. Yeterince stamping tecrübesi kazandığımda onunla ilgili de bir yazı yazarım belki. Ne dersiniz? Ya da önerileri olan aşağıda paylaşırsa çok memnun olurum =))
2. Fazla ojeyi sıyırıcı ya da herhangi bir kart yardımıyla sıyırıyoruz. (Ben kartları sıyırıcıdan daha kullanışlı buldum çünkü sıyırıcı da kalıp da metal olduğu için yeterince sorunsuz sıyıramadığını düşünüyorum.)
3. Fazlalık ojeyi sıyırdıktan sonra damga aletimizi kalıbımıza bastırıyoruz.
4. İstediğimiz desen bu şekilde damgamıza çıkmış oluyor. Sağdan sola ya da soldan sağa doğru tek bir hareketle de tırnağımıza uyguluyoruz.

Bu aşamada bırakabilir hatta damganızı çimleri de yapmadan direkt olarak baz renginizin üstüne uygulayabilirsiniz. Ama ben madem çimlerin üzerinde uçuşan rengarenk kelebeklerim var, biraz da çiçeğim olsun dedim ve çimlerin üzerine minik çiçekler uyguladım. Nasıl mı? Şöyle:

1. Çimleri ve damgayı uyguladıktan sonra tırnaklarımız böyle görünecek.
2. Çimlere beyaz oje ve küçük bir noktalama aleti ya da kürdan yardımıyla küçük çiçekler yapıyoruz.
3. Çiçeklerimizin ortalarına da kelebeklerimizle aynı renk birer nokta daha koyarak manikürümüzü tamamlıyoruz. Hepsi bu.


Biraz uğraştırmalı bir tasarımmış gibi görünüyor ama sonuç oldukça memnun edici diye düşünüyorum. Ben kelebekleri her tırnakta farklı bir renk ile uyguladım. Toplu halde böyle görünüyor:


Son olarak, damga ile ilgili yorumumu merak edenler için birkaç söz etmeliyim. İyi ki almışım bu seti diye düşünüyorum. Hatta bu manikürü uyguladığım gibi hemen Born Pretty Store’un sitesine giderek yeni bir palet siparişi verdim bile =) Yazılarımı takip edenler online alışverişle aramın pek iyi olmadığını bilirler. Ama Born Pretty Store ile ilgili çok yorum okudum ve genellikle insanların sorun yaşamadıklarını duydum. Bu yüzden de bir şans vermek istedim ama tedbiri de elden bırakmamak için az şey satın almaya çalıştım. Eğer memnun kalırsam sık sık alışveriş yapabilirim diye düşünüyorum. Ürünlerim elime ulaştığında onlarla ilgili bir yazı da yazarım ;)

Damga yöntemini deneyen var mı? En sevdiğiniz desen kalıbınız hangisi?

Sevgiler,
Alice

(Sıradaki desen: Etnik desen)

Sonradan gelen edit: Ürünlerim geldiii ^^ Yazısını buradan okuyabilirsiniz.



Butterfly nail art (Stamping nail art)

Hello everyone,

Today's challenge is delicate print. I had to sit down, spend some time considering what I can do. Finally I decided to host some delicate butterflies on my nails. And I immediately remembered the Essence stampy set I bought just a short time ago. If you remember I wrote a post about it and I was very excited to use it. (If you missed, you can see the post here.) So, I decided to use the butterfly image on that plate and create today’s nail design. I’ll move on with the instructions:

1. Paint all of your nails a light shade of polish. I chose the polish I bought from Essence. Its name is Pearl and it is from the Floral Grunge line. (Although you cannot see it well on the photos, this polish has a beautiful pearly shimmer in it. However, it doesn’t get opaque easily, so I had to apply three coats.) If you wish, you can choose a light blue shade to represent the sky.

2. and 3. To make the grass, I used a drop of two different shades of green polishes and a yellow polish. I dropped them on a piece of paper. Using the fan brush I bought from Flormar (You can find the post about the brush set here.) I applied this mixture of color on my nails by starting around half of my nail and dragging the brush towards the tips.

Some tips:
* If you wet the fan brush before you use it, the bristles will separate just lie you see in the picture below. So, I advise you to wet your brush for a better result.
* In addition, try it out on a piece of paper before applying it on your nails. In that way, if you have an unwanted result, you won’t need to clean your base color as well ;)
* Moreover, I think it would be the safest way to take a little polish on your brush and build it on gradually.

When the grass is dry, we can move on with the stamping step.

How can I use stamping on my nails?

Unfortunately I forgot to take photos of this step, I can almost cry =( Yet, I will try to explain how you can do it using my words and with the help of the images on the box of the stampy set. (You can find the image plate and the stamping steps we are going to follow in this post.)

First of all, we need to take off the transparent cover on the image plate. By the way, I humbly advise you to put your image plate on something that you can throw away (such as an old magazine or a newspaper.) Because in the process, it gets a bit messy =) Taking precautions is always better.

1. Apply a polish you would like to use on the picture on your image plate. (The opacity of the polish is important here. You won’t get the same result with different polishes. That’s why, I think we should try them one different surface before applying it on our nails. When I have enough stamping experience, I might write a post about it. Would you like me to do it? Or if you know any good polishes that you think works well, please share it as a comment below =))
2. Scrape the excess polish with a scraper or a card like a credit card. (I think a card works better than the scraper you find in the set and I do not like the feeling of scratching a metal with another metal.)
3. After you scrape off the excess polish, press the stamper on the plate.
4. At that stage the pattern we want is on the stamper. What we need to do now is to press the stamper on our nail with a rolling motion.

You can stop here, or you can even skip the grass part and apply your stamping pattern over your base color. However, when I saw the colorful butterflies flying over the grass, I felt like adding some flowers to the picture. How did I do it? Just like this:

1. This is how our nails look after the stamping.
2. Using a small dotting tool or a toothpick, make five white dots in the shape of a circle.
3. In the middle of each flower make another small dot using the color of the butterfly on that nail. That’s it.

To me, it looks like a very intricate and difficult design, but I like the result. I used a different color for each butterfly. This is how it looks:

Finally, I should say a few words on the stamping set for the ones who want to see my comments about it. I am really happy that I have bought that set. I even opened the Born Pretty Store’s page and ordered another image plate immediately after finishing this design =) If you are following my blog, you might know that I do not like online shopping. But I have read a lot of positive comments about Born Pretty Store on a lot of blogs. So I wanted to give it a try. I was cautious not to buy a lot of things all at once. If I like it, I think I can buy more things from there. When I have my products, I will write a blog post about them too ;)

Have you ever tried stamping nail art? If yes, what is your favorite design plate?

Love,

Alice

(Next design: Tribal print)

Later edit: They are here ^^ You can see my new nail art products here.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...